Návod : The Settlers 5 : Heritage of Kings (2.Část- Kampaně)

24. dubna 2008 v 8:21 | Lucinka9396 |  Návody na The Settlers
Norfolk
Doprovoďte prince do hradu (1) a dejte pozor na bandy po cestě. Princ nesmí v žádném případě zahynout. Jakmile je šťastně na svém území, vraťte se na své území (S) a promluvte si kousek na severu se Serfem a on vám ukáže kde jsou doly na Iron. Jeden můžete ihned získat, ale budete pak pod stálým útokem. Na východní straně je zasypaný důl na Clay a kousek dál je další Serf. Promluvte si i s ním a vydejte se cestou, která je za ním. Přes cestu však leží stromy a tak je dělníkem odstraňte. Tím se vám otevře cesta do moc důležité části. Promluvte si zde s Brotherem, který vám ukáže kde jsou tajné truhly, ale hlavně v jeho okolí je dost dolů a lomů. Doporučuji vše otevřít a začít těžit. Přitom se můžete jít podívat za Leonardem (3). Sice váš hrdina poběží přes nepřátelské území, ale nemělo by se mu nic stát. Po rozmluvě s Leonardem vyčkejte, dokud nezačne zimní období. V něm totiž zamrznou vodní plochy a vy se skočte podívat na všechny bedny o kterých víte, ale hlavní je ta na východě (4). Pak se vraťte k Brotherovi (2) a po rozmluvě se vám otevřou vrata v jeho blízkosti. Tudy pak můžete projít k dolu (5), kde je další truhla. Konec mise je v okamžiku, kdy zlikvidujete všechny protivníky, kteří jsou vidět na mapě.
Typ: všimněte si, že můžete postavit dvě nové stavby, které vás naučil Leonardo. Je to přístroj na změnu počasí. Musíte mít postavené obě dvě a vyčkat až se nabijí. Pak zvolte jaké chcete mít počasí (sluníčko) a led roztaje a armáda (6), která je na vodní ploše se utopí. Pak opět zvolte zimu a projděte celou mapu a zlikvidujte toho, kdo přežil.
____________________________________________________________________________
Kaloix
Vpravo od vás (S) na východ je důl Clay, ale musíte nejprve zlikvidovat posádku poblíž. Za jejich ležením je pak lom. Další důl a lom jsou na severozápadě a zde si promluvte i s Alchemistrem který vám ukáže další místo pro Village Center. Cesta k němu je však chráněná dalšími protivníky a tak je zlikvidujte a odměnou vám bude těžba surovin které se zde nalézají. Jakmile budete moci dodat přes Tribute 400 Clay a 600 Wood, udělejte to a jděte si promluvit s Gevernorem (1). Tím jim dodáte suroviny na jejich obranu a jakmile ji postaví, bude vám umožněno si promluvit a Haliasem a s Mary De Mortfichet (2). Ty vám nabídnou za poplatek přenechat jejich doly (3). Jakmile ale získáte první důl budete muset zaplatit ještě jeden poplatek a ten je určen pro Rebely, kteří vás jinak okamžitě napadnou. Radím proto se sem před koupí prvního dolu přesunout s hrdiny a co nejdříve pak poplatek zaplatit. Teď již máte všechny doly a nebude pro vás problém vystavět silnou armádu. Ty by měla obsahovat 2-3 velké děla, nějaké lučištníky atd. S celou armádou se vrhněte na obrané věže (4) a pak pomalu postupujte a likvidujte protivníkovy stavby (5). Konec mise je po zbourání hradu, ale radím postupovat pomalu a obezřetně, protože je zde dost věží, které jsou navzájem chráněny.
____________________________________________________________________________
The Great Plague
Dělníky pošlete okamžitě těžit základní suroviny a promluvte si s Hermitem. Ukáže vám, kde je první truhla a v této misi jich je víc než dost. Pak si jděte promluvit s další postavou (1) a bude vám slíbena pomoc za náležitý poplatek. Jeho jednotky ale povolejte opravdu, až to bude nutné. Další postavy, se kterými je nutno mluvit jsou o kousek dál (2) a i zde se dovíte kde jsou další truhly (pod kameny, které musíte vyhodit do vzduchu) a jedna z postav se k vám přidá. Teď už se přesuňte s hrdiny na východ od ohrady (1) a připravte se na boj. Po celou hru budou tímto místem přicházet nepřátelské jednotky a to stále ve větším počtu. Proto sem i dost brzo postavte 3-5 věže. Ještě s Perglimem uvolnit zasypaný důl a lom (3). Teď již vám nebrání nic k tomu, abyste hru rozehráli a to až do okamžiku, kdy budete mít postavené budovy na vyvolání počasí. Pak nechte zamrznout vodu a postavte Village Center na ostrově (4). Po celou dobu si ale hlídejte útoky u ohrady (1) a případně povolejte spřátelené posily. Až bude vaše armádo dost silná a to včetně 2-3 největších děl, vydejte se soutěskou kolem osady (5) a tu celou osvoboďte a můžete postavit další Village Center. Jestliže chcete projít celou mapu, podívejte se do skal (6), kde je opravdu hodně truhel a pak se již soustřeďte u přechodu (7). Nechejte zamrznout vodu a projděte až k hradu (8), který zničte. Pozor ale na protivníky, protože těch je tu víc jak dost.
____________________________________________________________________________
Old King-s Castle
Vaši hrdinové jsou ze začátku rozdělení valem. Věnujte se proto nejprve těm dvěma a vydejte se k truhle (1). Tu otevře jen Ari a trvá mu to 10 sekund. Během té doby na vás utočí vojáci, ale měli byste to bez problémů stihnout. Nebo je druhým hrdinou odlákejte a pak se vám to jistě podaří. Celá tato část se ale dá projít stálým pohybem a útěkem dál od nepřátel. Jakmile se truhla otevře a získáte klíč, jděte k bráně (2) a přes ní dál až ke Governorovi (3). Ten vám slíbí otevření průchodu za poplatek 2000 Thalers. Podívejte se tedy po okolí a mělo by se vám podařit najít čtyři truhly a získat 850 thalers a 1000 iron. Pak se vraťte k závalu (S) a věnujte se druhé skupině. S tou projděte taky celé okolí a přidají se k vám dvě skupiny bojovníků a najdete jednu bednu. Dál se dostanete přes zával (4) který vyhoďte do vzduchu bombou a na další cestě je ještě jedna truhla a dojděte až k Castle Ruin (5). Za to získáte dalších 500 thalers a to by vám mělo stačit na poplatek k uvolnění druhé skupiny, se kterou dojděte k hradu (5). Než dorazí, uvolněte na východě u brány důl na Sulphur a pak se společně vydejte k Village Center (6). Po cestě narazíte na poslední skupinu nepřátel a jakmile ji zlikvidujete, stane se vesnice vaší včetně budov v okolí. Hrdiny přesuňte na břeh a připravte se na stálé útoky z této strany. Pak rozjeďte hru standardním způsobem a nezapomeňte na důl, který jste uvolnili (5). Naproti tomu dolu na jihu od Iron si nevšímejte, protože byste ho neubránili. Nezapomeňte si i promluvit se všemi postavami v okolí a s Leonardem (7). Kousek za ním je pak lom a důl na Iron včetně místa pro stavbu Village Center. Vašim prvotním úkolem je postavit 5-7 věží na pobřeží pro obranu, protože útoky jsou stále silnější a častější. Dále pomohou lučištníci a hlídejte si hrdiny, aby se nedali do pronásledování protivníků a nepřišli jste o ně. Zlom ve hře nastane postavením staveb na změnu počasí. Teď se rozhodněte, zda si chcete trochu zaválčit a dobít protivníkovo postavení (8), anebo vyvoláte sluneční počasí. V tom okamžiku roztaje led a vy dostanete za úkol dobít rozcestí (9) a dostat se k průchodu do další mise (0).
____________________________________________________________________________
Cloudy Mountains
Pilgrimem uvolněte cestu odpálením kamene, dostanete se k Leonardovi a pokračujte cestou na sever a vedle lomu je další zátaras a tak odstraňte i ten. Tím se dostanete na prostranství, kde je místo pro Village Center (1) a pro další stavby. Jsou zde však jen lomy a žádný důl. Ten je na severozápadě (2), ale cesta je zatarasená kmenem a tak ho odstraňte a uvolněte výbuchy oba doly na Clay. Tím máte základní suroviny pro rozjezd a doporučuji se podívat na strategické místo (3). Zde získáte výměnou zbylé dvě suroviny, které se zatím nedají nikde těžit, ale území je pod ochranou několika jednotek. Není problém je zničit jen s hrdiny a pak se vraťte k místu, kde jste začínali a u balvanů které brání průchodu na východ postavte 2-3 věže. Jakmile je vylepšíte na druhý (ale raději na třetí) stupeň, odstraňte balvany a připravte se na větší útok nepřátel. Jakmile první vlna opadne, postavte o kousek dál další tři věže. Tím jste si zajistili obranu dolu na Iron a pěknou výchozí pozici pro razantní útok na protivníkův Village Center (4), který musíte získat, abyste mohli naverbovat pořádnou armádu na závěrečný útok. Jakmile zničíte protivníkovu stavbu a postavíte svoje centrum, postavte zde další dvě věže pro obranu a povolejte aspoň dvě největší děla. S jejich pomocí zničíte všechny stavby, které se zde (5) nacházejí a můžete se přesunout na sever (2) a soustředit všechny svoje jednotky na pobřeží. Pro cestu dál musíte mít postaveny budovy na ovládání počasí a tak vyvolejte zimu a přejděte na druhou stranu. Protivník zde má hodně silné lučištníky, ale vy se musíte probojovat až ke katedrále (6) a zničit jí.
____________________________________________________________________________
Evelance
Ihned na začátku dojděte s Dariem za Governorem (1) a promluvte si s ním. Taktéž si promluvte se všemi, které po cestě potkáte a po návratu přesuňte všechny hrdiny na strategické místo s věžemi (2). Jakmile se k nim přiblížíte, věže se stanou vašimi a s jejich pomocí nesmíte nikoho tudy pustit dál a věřte, že útoků bude víc než dost a je lepší další postavit blíž k ohradě, ale až v okamžiku, kdy je budete schopni vylepšit za děla. Tím si zajistíte klid na budování osady a v okolí jsou dva lomy a dva doly na Clay a jeden na Iron a další místo pro Village Center. Pak si promluvte s Leonardem (4) a dostanete za úkol postavit na vyznačených místech čtyři doly na Sulphur. Ty musíte otevřít výbuchem a ihned po postavení se stanou majetkem druhého národa. Dalším úkolem je ostrov (5), ale tam se dostanete jen po vyvolání zimy. Můžete zde postavit Village Center, ale hlavně na místě kam ukazuje šipka postavte Cathedralu. Pak už se vraťte ke věžím a soustřeďte zde silnou armádu. Mějte co nejvíc lučištníků a 3-4 největší děla. S touto armádou se pak vydejte na sever a prolomte první val. Nepostupujte ale dál a postavte na východě a západě po třech věžích a přečkejte první vlnu útoků. Teprve pak se vydejte zničit stavby na další plošině (6). Po zbourání všech staveb se objeví princezna, se kterou si promluvte a stáhněte se s hrdiny (tím i s princeznou) do základního postavení (2) a odsud jí odveďte domu (1). Teď se můžete rozhodnout co dál. Jestli chcete válčit, dobijte celé území na severozápadě. Není to nic jednoduchého, ale pro ukončení mise to není podmínkou, váš hlavní cíl je dobít hrad (7).
____________________________________________________________________________
Wastelands
Na vašem území najdete Lom a důl na Iron. Důl na Clay je před severní branou a důl na Sulphur je u vody (1). Nezapomeňte mluvit se všemi, které potkáte a pokud se nebudete moc procházet po okolí, nikdo na vás nezaútočí. Dá se skoro říci, že jakmile budete mít všechny doly, tak si můžete na půl hodiny klidně odskočit a po návratu budete mít dost surovin a hra nebude tak zdlouhavá. Pro obranu doporučuji postavit u dolu na Clay tři věže a dvě u východní brány. Tím si zajistíte obranu a hrdiny můžete soustředit u vody (1). Pak vyvolejte zimu a vydejte se přes ostrov (2) ke stromu (3). V okolí ostrova vás čekají nějaké boje a když půjdete po okraji mapy, vyhnete se dalším bojům. Až budete u stromu, vyvolejte déšť a strom rozkvete. Tím získáte celou osadu a doporučuji zde postavit výrobnu děl, vylepšit Village Center a postavte nějaké domy a farmy. Jakmile budete mít 3-4 děla, podnikněte útok na protivníka (4) a po dobití zde postavte další Village Center. Opět ho vylepšete na maximum a se všemi hrdiny se přesuňte na místo začátku (S). Dalším cílem se stane místo, kde nepřátelé vězní za ohradou nějaké jednotky a tak po dobití území zbourejte zeď a zajatce osvoboďte. Posledním cílem je osada na severu, kde máte za úkol postavit šest domů a vylepšit je na maximum. Tím mise končí a tak jestli si ještě chcete zabojovat, se stavěním vyčkejte a prozkoumejte celou mapu
____________________________________________________________________________
Battle of Evelance
S hrdiny přejděte na jih k vodě, protože zde (na východ od Alchemisty) přijdou první útoky. Pak postavte lom a důl na Iron, ale prozatím žádné jiné stavby, protože jich máte dost a snažte se co nejrychleji postavit u vody tři věže pro první obranu. Co nejrychleji je vylepšete aspoň o první úroveň a pak si jděte promluvit s Alchemistou. Ten vám slíbí za 5000 thales vyvolat léto, ale toho využijte až později, až se budete věnovat průniku po západní straně a samozřejmě ho vyvolejte v okamžiku, kdy protivník bude ještě na ledě a tím se ho zbavíte. Po prvních útocích vám přijde posila (1) a tak jí přesuňte k hrdinům a postavte všechny budovy co vám ještě chybí. Začnete ale mít problémy se Sulphurem a toho je dost na západě (2). Je zde však i dost velká nepřátelská armáda a tak se vyplatí i zde postavit 2-3 věže a bude-li přesila při průniku moc velká, stáhněte se k věžím a tím postupně získáte přesilu. Teprve pak přejděte až k místu, kde jsou za plotem tři postavy, se kterými si samozřejmě promluvte (dostanete od každého nějaký slib, který za poplatek splní) a kousek nad nimi postavte tři věže a soustřeďte sem celou armádu, která asi ještě nebude moc velká a zahajte těžbu. Po pár útocích se přesuňte kousek dál a to do místa, kde jsou velké balvany a odkud za poplatek přijedou děla (3). Pomocí děl, věží a postupně přibývající armádě byste již neměli mít problémy. Nezapomeňte ještě postavit jeden Village Center, který jste jistě po cestě našli. Cesta dál je jen jedna a dostanete se do místa, kde se dá postavit lom a dva doly. I toto místo zajistěte věžemi a dál už je asi stavět nebudete, protože protivníkova armáda se snižuje a nepodniká moc útoků. Nenechejte se tím ale oklamat, protože na svoji obranu je dost velká. Vy však postupně ničte jednu stavbu za druhou a konec celé hry nastane v okamžiku zbourání Black Castle. Tímto jste ovládli celou mapu, ale hra samotná umožňuje hrát jen samotné vytvořené mapy a ty vřele doporučuji, protože některé stojí opravdu zato.