Návod : The Settlers 5 : Heritage of Kings (1.Část- Kampaně)

24. dubna 2008 v 8:11 | Lucinka9396

Kampaně
Thalgrund
Vydejte s Dariem do zeleného kruhu (1) ochránit vaše území. Jakmile přemůžete útočníky, pošlete zbylé dělníky uhasit dům a farmu (jestli ještě stojí) a jděte si promluvit s Brother Johnem (2). Teď se vraťte na své území a na předepsaném místě postavte Village Centre. Tím začíná teprve vlastní hra. Můžete začít najímat dělníky a získávat suroviny. Mimo stromů jsou v blízkosti tři suroviny a to Iron, Stones a Clay. Navíc je zde ještě lom na Stones. Ten samozřejmě postavte a pak ještě College. Po jejich dokončení se vám objeví u značky jídla a domu číslo. To signalizuje, že tento počet lidí hladoví a nemá kde bydlet. Musíte proto ještě postavit dům a farmu. Tyto ukazatele si hlídejte, protože jakmile lidi nemají kde spát a co jíst, sníží se markantně příjem surovin. Tím jsem vám popsal klasický začátek většiny misí a tak se vydejte splnit další úkol a tím je návštěva Governora (3). Promluvte si s ním a on vám dá jednotku lučištníků a v Tribute se objeví informace, že za 500 Thalers dostanete další jednotku. Až budete mít dost peněz tak si jí kupte, ale zatím se vraťte na své území a postavte zde Barracks. Ten můžete začít stavět až vynaleznete Conscription v College. Pak se vydejte k dalšímu Governorovi (4) a od něj se dovíte, že po zaplacení 300 Iron získáte i od něj jednotku. Od něj si jich můžete najmout i víc, ale každá další je dražší. Mezitím se vám jistě již objevil vpravo nahoře čas, který odpočítává okamžik, kdy na vás protivník zaútočí. Útok přijde od severovýchodu a tak se tam přesuňte. Jakmile útok odrazíte, vydejte se k bráně (5), ale ta je zavřená a otevře se až zničíte věž (6) protivníka. Ta je však dost dobře bráněná a jakmile budete obklopeni nepřáteli, použijte volbu panika u Daria. Protivník se rozprchne a tím oslabíte jeho přesilu. Jakmile zboříte věž, vraťte se k bráně a ta bude již otevřená a vy můžete přejit do další mise.
____________________________________________________________________________
Ridgewod
Přejděte co nejrychleji na vaše území (1) a pokuste se zachránit co se dá. Pak najměte dělníky a opravte všechny budovy. Na SZ je lom na Stone a před ním Miner se kterým si promluvte. Na východe je pak Iron, ale kousek od něj je ležení loupežníků, které vyčistěte. Vaše území bude ze začátku pod stálým tlakem soutěskou od jihu a tak zde postavte věž a co nejrychleji Barracks a vylepšete ji na první stupeň, čímž splníte první úkol. Naverbujte pár jednotek a vydejte se za Leonardem (2). Ten je za ohradou a likvidací protivníků ho osvobodíte. Promluvte si s ním a pak se podívejte na truhlu, která zde leží. V ní je nějaký poklad a ten je v truhlách v celé hře. Proto se vždy podívejte po okolí a hledejte tyto truhly, dost si hru díky tomu usnadníte. Po osvobození Leonarda se vydejte na prozkoumat JZ (3) od vašeho území. I zde je opevnění protivníka a po lesích se potuluje pár band. Doplňte vojsko a jděte za prvním Governorem (4). Ten vás poprosí o pomoc proti bandám, které útočí průchodem (5) z jeskyně. Jestliže mu dodáte nějaké suroviny, dá dohromady další jednotky, které pomohou při boji. Protože máte dost času je dobré zde postavit dvě věže a zlikvidovat útočníky. Pak se podívejte k druhému (6) a i na něj útočí jednotky od severu (7). Přemožte i tyto útočníky a misi máte šťastně za sebou.
____________________________________________________________________________
Grawford
Doběhněte na svoje území akorát v okamžiku, kdy vám zbudou dvě hlavní budovy. Najměte dělníky a obsaďte přednostně oba doly Glay a oba lomy. Vpravo najdete ještě důl na Sulphur a pořádně rozjeďte stavby a vývoj. V okamžiku, kdy nebudete již moci zabydlet další domy protože se Village nedá vylepšit, dejte se na západ a obsaďte doly na Iron (2). Zde je i další místo pro stavbu Village a od něj na sever postavte na obranu věž. Další dvě věže postavte v soutěsce na západ od dolů. Teď již doplňte armádu a vydejte se splnit první úkol. Postavte dvě věže (3) na obranu spřáteleného kmene. Věže musíte vylepšit a pro jistotu k nim umístěte i dvě jednotky lučištníků. Jakmile úkol splníte, musíte jít postavit věže na protější stranu (4) a pak k bráně (5). Teď už si jen dojděte promluvit s Bishopem (6) a s Reg entem Doubarem (7). Vraťte se k bráně a promluvte se stráží. Brána se však otevře až za chvíli, protože právě začaly první útoky na boční věže (3) a (4). Podaří se vám je ubránit a to třeba za pomoci spojenců, kterým ale musíte dodat požadované prostředky. Po otevření brány je vašim hlavním cílem zbourání Strongholdu.
____________________________________________________________________________
Cleycourt
Rozjeďte hru klasickým způsobem a na západ je důl s Clay Lom a další místo pro Village Center. Na jihu je pak ještě jeden důl a lom. Nemusíte čekat až se hra pořádně rozjede a skočte si s Dariem za Covernorem (1) a pak za minerem (2), který je na soutěsce pod dolem. Ukáže vám, kde je důl Iron (3) a dva obchodníci (4). Dojděte si s nimi promluvit, protože v této misi je nedostatek Ironu a oni ho mají dost a za nějaké zboží ho rádi vymění. Jakmile vybudujete základní armádu, vydejte se obsadit důl (3). Ten je dostatečně bráněn a proto jakmile zboříte u dolu věže, jděte doprava a na průchodu mezi vodou postavte tři věže. Tím zabráníte stálým útokům na získaný důl. Tyto věže není zase až tak nutné stavět a můžete jít zbořit ihned hrad (5), ale připravte se na značnou přesilu. Po zboření hradu se objeví tajná truhla a pak se vydejte k hlídce (6) a následně k bráně (7). Za bránou potkáte Ari a dostanete úkol postavit na území přátel (8) na vyznačeném území Colage. Jako odměnu se dovíte, kde je Leonardo (9) a tak si dojděte s ním promluvit.
____________________________________________________________________________
The Flood
Jako první pošlete dělníky pokácet stromy vedle Keep, aby jste si udělali místo pro další stavby. V této misi najměte co nejvíce dělníků a využijte je na těžbu všech surovin, co jsou v okolí. Hned ze začátku pošlete Daria za Leonardem (2) a on po vás požaduje 1000 Wood. To mu můžete dodat bez problémů a v této době budete mít již místo na postavení College a postavte i důl na Clay a lom. Po dodání dřeva si opět promluvte s Leonardem a dostanete další požadavek na 1000 Clay. Zároveň vám ukáže, který kupec (3) vám zboží může i dodat a tak si sním s některých z hrdinů promluvte. Po dodání Clay po vás bude chtít Leonardo 1000 Iron a opět ukáže kupce. Nemělo by být problém Iron dodat a nemusíte ani stavět důl (6). Jakmile ho dodáte, chce po vás 2000 Sulphur a ten se nedá nikde vytěžit, ale má ho obchodník (4). Promluvte si s ním, ale on ho nechce dodat dokud mu neseženete klíč. Do skupiny vám přibila další postava a to Ari, se kterou se vydejte k průchodu (6). Projděte jím a na nepřátelském území se pohybujte rychle. Musíte najít bednu (bude to až ta druhá) a v ní je klíč. Vyjděte průchodem ven a s Ari si promluvte s obchodníkem (4). Ten vám vymění požadované zboží pro Leonarda a jakmile mu Sulphur dodáte, je konec mise.
____________________________________________________________________________
Barmecia
Zajděte k marketu (1) a promluvte si se Serfem. Dostanete za úkol osvobodit obchodníka (2). Musíte proto zabít všechny protivníky v tomto místě. Na to vám při trošce rozvahy stačí hrdinové, které máte k dispozici a tak nepotřebujete stavět kasárna. Po osvobození obchodníka dojděte k druhému marketu (3). Ten akorát shoří a máte postavit na vyznačeném místě nový. To ale smíte udělat až po zaplacení 1500 Thalers (Tribune). V případě, že byste ho postavili dřív, bude nemilosrdně opět zničen. Po postavení je dobré ho o jednu úroveň vylepšit a můžete se jít podívat na stavbu Katedrály. Na její dostavbu chybí ale 10 000 stones . Prozatím nemáte žádný lom, ale to se teď změní. Po rozmluvě s Pilgrimem (5) dostanete za úkol postavit důl na Sulphut (6). Po jeho postavení získáte všechny lomy v okolí a těžba prudce stoupne. Všechny vylepšete a postavte v jejich okolí domy a farmy. Dále si všimněte, že na severu (7) od horního lomu jsou dvě zvláštní místa. Mají tvar jako lom, ale nedá se tam nic postavit. Toto jsou zvláštní místa a nemají je jen lomy, ale i různé doly. Tento lom musíte pro těžbu připravit a to pomocí nového hrdiny, který vám právě přibyl. Tento hrdina má schopnost postavit dělo a položit nálož. Tuto nálož položte na lom a jakmile vybouchne je možné zahájit těžbu. Celkově jsou takovéto lomy tři a tak je všechny využijte, aby jste misi co nejrychleji dohráli. Jakmile budete mít požadované množství Stones pohromadě, pošlete ho na stavbu katedrály a mise je kompletní. Jistě jste si mezitím všimli, že jakmile jste získali lomy začali na vás protivníci útočit. Není jich moc, ale doporučuji do těchto míst postavit 3-4 věže na obranu.
____________________________________________________________________________
Fouklung
Dokud nepřejdete na druhou stranu vody nic vám nehrozí a tak doporučuji rozjet hru naplno a dokud nebudete schopni postavit na průchodu (1) dvě věže a vybavit je děly, nepodnikejte další cestu. Jakmile postavíte věže, můžete přejít s jedním hrdinou na druhou stranu (2), ale jen v zimním období, kdy je voda zamrzlá. Ve stejný okamžik budou vaše věže napadnuty, ale máte li u nich ostatní hrdiny, měli byste se bez problémů ubránit. Pak se teprve jděte podívat do spřáteleného města a budete požádáni o pomoc před stálými nájezdy nepřátel. Mě se osvědčilo před brány do půlky kopce (3) postavit dvě věže a vylepšit je na maximum. Vojska města by je měla ubránit a vy jim přitom dostatečně děly pomůžete. Tím snížíte nepatrně množství nepřátel a jakmile se budete cítit dostatečně silní, vyhoďte náloží val (4) a zaútočte z boku. Protivník má ale velkou početní přesilu a tak stavějte kousek od sebe věže. Držte se při stavbě spíš při kraji, protože stavby uprostřed zabrání protivníkům útočit na město a váš spojenec nebude mít důvod k boji a všichni protivníci zůstanou na vás. Nepouštějte se ani s jednotkami moc daleko od věží, protože početní přesila by vás převálcovala a další boj bez hrdinů je strašně zdlouhavý.
____________________________________________________________________________